Diskusijų forumai

www.peilininkai.lt

Dabar yra 2017-11-21- 15:38

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 249 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2016-01-08- 23:16 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2015-04-09- 10:40
Pranešimai: 72
Miestas: Šiauliai
Tai turbūt ir maniškis kūjelis iš mažaanglio plieno. :( o gaila.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-01-08- 23:27 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 7894
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Jeigu reikia grūdinto - įanglink ir bus su paviršine cementacija.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai tau jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-03-01- 21:57 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2015-11-19- 19:37
Pranešimai: 4
Miestas: Rokiškis
linas_nss rašė:
Aš tik truputį pasidomėjau apie grūdinimą naudojant druskų vonias, o ne elektrines krosneles ir ta įdėja man visai patiko tiek užkaitinimo tiek grūdinimo. Ir jei tokioje temperatūroje grūdinama, tai kur belieka vietos atleidmui? O šio metodo raktas aušintuvas, tai stambių detalių grūdinimui aktualu?
Na dėl RWL-34 tai temoje radau, kad grūdinasi 300°C ir šiuo atveju turbūt tinkamas metodas? O dar kokie populiarūs peiliniai plienai grūdinami aukštesnėje temperatūroje nei 180°C ?


Detalių kaitinimas tiek autoriaus, tiek mano praktikoje vykdomas elektrinėse krosnyse. Aš dirbau su užteutektoidiniais legiruotais plienais ( C>0,8% ), užkaitinimo temperatūra 830°C. Tik aušinimas vykdomas išlydytų nitratų ir nitritų vonioje 230°C temperatūroje. Specialiu aušintuvu tirpalas prisotinamas vandeniu, kad pasiekti reikiamą aušimo greitį. Detalių gabaritai, masė neturi reikšmės. Užgrūdinus šiuo metodu atleidimas nereikalingas. Konkrečiais peilių plienais nesidomėjau.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-03-23- 12:45 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2015-04-09- 10:40
Pranešimai: 72
Miestas: Šiauliai
Sveiki, bandžiau gūdinti geležtes iš pjovimo disko. Merkiau į šiltą alyvą (atrabotkę) kas įdomiausia, kad 3 iš 4 gležčių apie 4mm storio susiraitė, o viena geležtė apie 2mm storio nesusiraitė? Kaip čia suprast? Žinoma grūdinimas nėra labai super, labiau pasižaidimas. Tad įdomu sužinoti kas ne taip?


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-03-23- 16:09 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 7894
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
zanza rašė:
Tad įdomu sužinoti kas ne taip?

Daug kas gali būti "ne taip" - nemačius viso proceso sudėtinga atspėti kas. Būtų bent video - būtų aiškiau.
Teoriškai, jeigu 4 mm ruošinius susuko o 2 mm ne, g.b. per šaltas tepalas arba per staigiai merkei. T.y. 2 mm ataušo daug maž tolygiai per visą skerspjūvį, o 4 mm auštant susidarė per didelis temperatūrų skirtumas tarp ruošinio išorės ir vidaus, todėl atsirado vidinės įtampos kurios ir susuko ruošinį. 8(

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai tau jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-03-23- 16:12 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2015-04-09- 10:40
Pranešimai: 72
Miestas: Šiauliai
Ai pamirsau paminėt, kad 4mm ruosiniams jau buvo nuleisti ašmenys, ir tas susiraitymas praktiškai per ašmenis buvo.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-03-23- 16:16 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 7894
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Aš ir kalbėjau apie ruošinius su nuolydžiais. :ok:

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai tau jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-03-24- 12:05 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2014-05-14- 15:39
Pranešimai: 602
Miestas: Kaunas
_Vladas_ rašė:
zanza rašė:
Tad įdomu sužinoti kas ne taip?

Daug kas gali būti "ne taip" - nemačius viso proceso sudėtinga atspėti kas. Būtų bent video - būtų aiškiau.
Teoriškai, jeigu 4 mm ruošinius susuko o 2 mm ne, g.b. per šaltas tepalas arba per staigiai merkei. T.y. 2 mm ataušo daug maž tolygiai per visą skerspjūvį, o 4 mm auštant susidarė per didelis temperatūrų skirtumas tarp ruošinio išorės ir vidaus, todėl atsirado vidinės įtampos kurios ir susuko ruošinį. 8(

Klausimas šiek tiek ne į temą, kadaise Youtube žiūrėjau filmuką apie Katanos gamybą. Tuomet pasirodė keista kad geležtė kalama daugiau mažiau tiesi, o riestą formą įgauna grūdinimo metu dėl susidariusių įtempimų. Tai va, ar realu kad galežtė dėl įtempimų išsiriečia, bet nesusimėto, nesusiraito ir nesutrūkinėja?

_________________
Jei jus nepelnytai įžeidė, tai paprasčiausias kelias yra nusipelnyti to įžeidimo.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-03-24- 14:04 
Atsijungęs
Klubo narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010-06-24- 20:40
Pranešimai: 3128
Miestas: Kaunas
Desantas rašė:
Klausimas šiek tiek ne į temą, kadaise Youtube žiūrėjau filmuką apie Katanos gamybą. Tuomet pasirodė keista kad geležtė kalama daugiau mažiau tiesi, o riestą formą įgauna grūdinimo metu dėl susidariusių įtempimų. Tai va, ar realu kad galežtė dėl įtempimų išsiriečia, bet nesusimėto, nesusiraito ir nesutrūkinėja?


Taip realu, nes taip ir išgaunama jos forma.;) Bet tas išsirietimas šiuo atveju dėl to, kad katana yra paketas - minkšta stora šerdis apgaubta plonu, bet kietu martensito-perlito šarvu. Šerdis šiuo atveju ir gaunasi stabilizatorius.

_________________
Information is a weapon of mass destruction...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-03-24- 14:37 
Atsijungęs
LPA narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-12-16- 7:42
Pranešimai: 1965
Miestas: Raudondvaris, Kauno r.
GAdas rašė:
Desantas rašė:
Klausimas šiek tiek ne į temą, kadaise Youtube žiūrėjau filmuką apie Katanos gamybą. Tuomet pasirodė keista kad geležtė kalama daugiau mažiau tiesi, o riestą formą įgauna grūdinimo metu dėl susidariusių įtempimų. Tai va, ar realu kad galežtė dėl įtempimų išsiriečia, bet nesusimėto, nesusiraito ir nesutrūkinėja?


Taip realu, nes taip ir išgaunama jos forma.;) Bet tas išsirietimas šiuo atveju dėl to, kad katana yra paketas - minkšta stora šerdis apgaubta plonu, bet kietu martensito-perlito šarvu. Šerdis šiuo atveju ir gaunasi stabilizatorius.


Ne, ne dėl to. Andrius kažkada rodė ilgesnę KilBill versiją (geležtė >30cm, atrodo iš RWL-34) kuri buvo taipat išsirietus.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-04-21- 14:28 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 7894
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Ricardas rašė:
O kokios ju grudinimo ir atleidimo temperaturos?

Kai žinomos plieno markės - jų TA nesunkiai gali susirasti. :google:
Pvz. 6ХВ2С TA režimas:
kaitinimas 880*C
vėsinimas į alyvą
atleidimas 2 val.:
prie 200*C kietumas ~62 HRC
prie 300*C ~57 HRC
prie 400*C ~53 HRC
etc

NB: iš šios kategorijos plienų gaunasi neblogos kapoklės (max 53-57 HRC). O peiliai - nelabai kokie. ;)

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai tau jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-07-17- 1:07 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2016-06-12- 23:28
Pranešimai: 35
Miestas: Kaunas
Sveiki, garaze radau senovini kalta, kuris padarytas is 8ХФ plieno.

Internete radau svetaine apie ji, bet rusiskai nemoku.

http://www.splav-kharkov.com/mat_start.php?name_id=507

Ar galetumete padeti suzinoti jo TA temperaturas.
Ir ar verta and jo bandyti savo kalvio igudzius (kuriu isvis neteko naudoti)?
Dekoju is anksto.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-07-17- 1:56 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 7894
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
positivas rašė:
Ar galetumete padeti suzinoti jo TA temperaturas.

1 būdas: kaitinimas 810-820*C, vėsinimas į vandenį, atleidimas 200-220*C duos 57-58 HRC
2 būdas: kaitinimas 830-860*C, vėsinimas į vandenį po to ore, atleidimas 200-220*C duos 60-62 HRC

Peiliams plienas 8ХФ tinkamas, o ar verta jį gadinti mokantis kalti - spręsti tau pačiam. 8(
Bendras rekomendacijas "kalti ar nekalti" rasi temoje Geležčių gamybos pradžia.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai tau jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-07-17- 2:28 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2016-06-12- 23:28
Pranešimai: 35
Miestas: Kaunas
Del kalimo manau verta, nes pats kaltas stovi nenaudojamas ilga laika.

Dekui uz visa informacija!


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-08-10- 15:48 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2016-06-12- 23:28
Pranešimai: 35
Miestas: Kaunas
Sveiki, maciau vienam Murray Carter'io video, kai jis grudindamas peili ji padenge molinu vandeniu (ar tiesiog moliu) ir pasakojo kad tai neleidzia susidaryti (angl.) scale, isvertus turbut tai reikstu ta pavirsiu po grudinimo, kuris atsiranda del deguonies. Ar tikrai sis metodas veikia?


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 249 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Pereiti į:  
Veikia su phpBB® Forum Software © phpBB Group Color scheme by ColorizeIt!
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007