Diskusijų forumai

www.peilininkai.lt

Dabar yra 2019-12-10- 13:39

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 275 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2016-08-14- 10:18 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2016-08-14- 0:04
Pranešimai: 1
Miestas: Raudondvaris, Kaunas
Sveiki, noriu paklausti apie linges( krovinines masinos). Turiu senu, jau parudijusiu lingiu, bet plieno marke neparasyta. Ar verta butu daryti peili is ju? Nezinau nei grudinimo temperaturos , nei atleidimo. Tiesa sakant ,pirmaji peili pasidariau butent is ju, bet dariau nesilaikydamas taisykliu , viska is akies. Kaitinau iki sviesiai vysnines spalvos, grudinau aliejuje pasildytam. Atlaidinau orkaitej prie 250 laipsniu. Laikiau valanda. Pradzioj galvojau super peili pasidariau, bet kuo daugiau skaitau tuo labiau suprantu, kad pats nezinau ka padariau. Galejau bent magnetu patikrint,.. Aisku, peilis bus naudojamas tik sau tai nebaisu ,kad sulus ar atsips. Pamirsau paminet, linges storis 6mm. Tai peilis gavos storas ir sunkus.

Dar klausimas: kaitinu zaizdre, krosneles neturiu, tai negaliu tiksliai ikaitint iki norimos temperaturos. Kaitindamas zaizdre orientuotis galima tik pagal spalva? Galbut yra spec. Temperaturos matuoklis? Cia klausimas turbut labiau tiems kas kaitina zaizdre. Kalba eina apie grudinimo temperatura.


Jūs neturite teisės peržiūrėti failų, kurie yra prikabinti prie šio pranešimo.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-08-14- 16:55 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8968
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Povilas91 rašė:
Sveiki, noriu paklausti apie linges( krovinines masinos). Turiu senu, jau parudijusiu lingiu, bet plieno marke neparasyta. Ar verta butu daryti peili is ju? Nezinau nei grudinimo temperaturos , nei atleidimo.

Lingės g.b. pagamintos iš įvairių plienų. Pvz. tarybinių krovininių automobilių lingės buvo gaminamos iš 65Г, 50ХФА, 50ХГФА etc. Jų terminio apdirbimo režimai skirtingi, todėl kai nežinia kuri lingė iš kokio - TA teks parinkinėti bandymu būdu.
Peilius iš šių plienų daryti galima, bet geromis pjovimo sąvybėmis jie nepasižymės. Dažniausiai lingės naudojamos kirtiklių ir kapoklių gamybai.

Povilas91 rašė:
Dar klausimas: kaitinu zaizdre, krosneles neturiu, tai negaliu tiksliai ikaitint iki norimos temperaturos. Kaitindamas zaizdre orientuotis galima tik pagal spalva? Galbut yra spec. Temperaturos matuoklis? Cia klausimas turbut labiau tiems kas kaitina zaizdre. Kalba eina apie grudinimo temperatura.

Yra nuotolinių temperatūros matuoklių, bet kai nežinoma plieno markė - nebus žinomas optimalus TA režimas ir atitinkamai nebus žinoma kokia turi būti kaitinimo temperatūra, tad iš tokio matuoklio jokios naudos.
Kaitinant žaizdre nežinomą plieną galima naudotis magnetu: įkaitęs iki austenizacijos temperatūros bet koks plienas trumpam praranda magnetines savybes. Tuomet ruošinį reikia traukti iš žaizdro ir vėsinti.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-11-12- 17:32 
Atsijungęs
Klubo narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2014-01-05- 10:55
Pranešimai: 256
Šalis: Lietuva
Miestas: Varėna
Sveiki kolegos, gal kam teko grūdinti 95x18 žaizdre? Man niekaip nepavyksta..


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-11-12- 19:23 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8968
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Kas konkrečiai nepavyksta? :/

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-11-14- 12:30 
Atsijungęs
Klubo narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2014-01-05- 10:55
Pranešimai: 256
Šalis: Lietuva
Miestas: Varėna
Nepavyksta uzgrudint. Ruošinys po TA vistiek linksta. Kaitinau iki 900 laipsnių ir iki 1000.. Grudinau ir ore ir tepale ir vandenyje. Niekaip neuzgrudinu.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-11-14- 12:55 
Atsijungęs
Klubo narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2014-05-14- 15:39
Pranešimai: 1055
Miestas: Kaunas
Eimantas rašė:
Nepavyksta uzgrudint. Ruošinys po TA vistiek linksta. Kaitinau iki 900 laipsnių ir iki 1000.. Grudinau ir ore ir tepale ir vandenyje. Niekaip neuzgrudinu.

http://metallicheckiy-portal.ru/marki_metallov/stn/95X18 apie šio plieno terminį apdirbimą (Закалка с 1000-1050 °С, масло. Отпуск 200-300 °С, воздух или масло.)

_________________
Jie nežino, kad męs žinom, kad jie žino, kad męs žinom ...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-11-14- 13:09 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8968
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Eimantas rašė:
Nepavyksta uzgrudint. Ruošinys po TA vistiek linksta. Kaitinau iki 900 laipsnių ir iki 1000.. Grudinau ir ore ir tepale ir vandenyje. Niekaip neuzgrudinu.

Sakyčiau kad nedakaitini ir nesusiformuoja austenitas, tad po aušinimo plienas nekietėja.
TA prasme 95X18 kaprizingas plienas, todėl rekomenduojama pirma "pašildyti" ruošinį iki ~850 (kad visas vienodai įkaistų), tada kaitinti iki ~1060 (+/- 10*C) ir priklausomai nuo ruošinio gabaritų būtina išlaikyti ne mažiau 1,5-2 min kiekvienam mm ruošinio storio kad įvyktų austenizacija, nes kitaip nesigrūdins. Tada aušinti. Aušinimo būdą pasirenki priklausomai nuo norimo gauti rezultato:
- max plastiškumui aušini ore (gausis ~55 HRC);
- max kietumui aušini karštoje alyvoje (gausis ~60 HRC).
Tada darai atleidimą. Atleidimo temperatūrą pasirenki pagal norimas savybes - max atsparumas korozijai (~200*C) ar max kietumas (~150*C).
Beje, šiam plienui rekomenduojama atlikti ir krio-šaldymą, kuris duos papildomus 1-2 HRC.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016-11-14- 15:22 
Atsijungęs
Klubo narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2014-01-05- 10:55
Pranešimai: 256
Šalis: Lietuva
Miestas: Varėna
Dėkui Vladai už info.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2017-06-02- 7:02 
Atsijungęs
LPA narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-30- 15:33
Pranešimai: 1468
Miestas: Kaunas
Gal kas bandėt 12C27 plieną paspalvinti kaitinant? Ar gaunasi? Galvoju taip padekoruoti ištisinio peiliuko rankeną.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2017-06-02- 9:59 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8968
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
TerMind rašė:
Gal kas bandėt 12C27 plieną paspalvinti kaitinant? Ar gaunasi? Galvoju taip padekoruoti ištisinio peiliuko rankeną.

Priklausomai nuo kaitinimo temperatūros gaunasi tokios atleidimo spalvos:


_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2017-06-02- 11:07 
Atsijungęs
LPA narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010-01-04- 11:31
Pranešimai: 264
Miestas: Marijampolė
Plieno spalva kaitinant priklauso ne tik nuo temperatūros, bet ir nuo laiko. Be to, labai priklauso ir nuo plieno markės. Nuotrauka, įtariu, nelegiruoto plieno.
12C27 tikrai nesispalvina taip, kaip šioje nuotraukoje. Apie pora val. palaikius 200*C temperatūroj, gaunasi kažkas tarp trečios ir ketvirtos iš kairės. Norint šį plieną paspalvinti, jį teks padaryti labai labai minkštą. Kaitinant virš ~425*C, labai mažėja atsparumas korozijai. Kaitinti atskiras legiruoto plieno zonas labai nepatartina.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2017-06-02- 12:45 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8968
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Tomas rašė:
Apie pora val. palaikius 200*C temperatūroj, gaunasi kažkas tarp trečios ir ketvirtos iš kairės.

Taip ir turėtų būti, nes trečia - 176*C, ketvirta - 204*C.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2017-06-03- 0:18 
Atsijungęs
LPA narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010-01-04- 11:31
Pranešimai: 264
Miestas: Marijampolė
Bet ir toliau, lyginant su nuotrauka, spalvos tik silpnėja. Kad gaut gražią mėlyną, reikės apie 500*C, o ne 280*C. Ir tai daug maž galioja visiems daug chromo turintiems plienams (chromas stabdo oksidaciją aukštoj tempertūroj).


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2017-06-05- 6:34 
Atsijungęs
LPA narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-30- 15:33
Pranešimai: 1468
Miestas: Kaunas
Ačiū už informaciją.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2017-11-18- 11:57 
Atsijungęs
Klubo narys

Užsiregistravo: 2016-06-26- 20:03
Pranešimai: 117
Miestas: Kaunas
Sveiki,
Begrūdindamas AEB- L plieną susidūriau su problema, kad visos geležtės linko, ir jas teko tiesinti (grūdinimas ore tarp plokščių). Žinoma, labiausiai linko geležčių su nesimetriniais nuolydžiais ploniausios vietos (galai), tačiau išlinko ir pilno storio vietose su simetriniais nuolydžiais... Betiesinant kai kurios geležtės "sutrumpėjo" nulūžus galiukui ir teko koreguoti peilio formą, tačiau nemaloniausia, kad viena geležtė apskritai lūžo pusiau... Aišku, tai buvo mano pirmas AEB-L grudinimas ir pirmasis tiesinimas, gal toliau bus geriau, tačiau kažkaip norėtųsi be tokių nemalonumų... :E
Kaip manote, gal padėtų plieno atkaitinimas po ašmenų nuleidimo, nes mūsų plienai yra iš tiesintų ritinių..? Aš, žinoma, neatkreipiau dėmesio, ar visi ašmenys linko į tą pačią pusę (pirmasis AEB-L grūdinimas), tačiau RWL-34 apskritai nelinko (nuolydžiai buvo tik simetriniai, grūdinimas aliejuje)...
Ar vienintelis variantas yra nuolydžius formuoti tik iš dalies? (Kas labai nepageidautina, turint galvoje mano siekiamą kietumą >63HRC :ne: )


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 275 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Pereiti į:  
cron
Veikia su phpBB® Forum Software © phpBB Group Color scheme by ColorizeIt!
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007