Diskusijų forumai

www.peilininkai.lt

Dabar yra 2019-09-22- 22:12

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 275 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2018-02-20- 16:29 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8870
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Jeigu sklerozė manęs neapgauna, peiliui rekomenduojamas 440C TA: kaitinimas 1035*C (+/- 10*), krio-šaldymas -70*C, atleidimas 200-350*C 1-2 val. Likutinis kietumas t.b. ~58 HRC, kas 440C yra optimalu.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai tau jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 15:04 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011-02-20- 22:21
Pranešimai: 131
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Sveiki, nežinau ar čia ta tema, bet į tą temą :),

Atėjo D2 plieno juostos gabaliukas, turėtų būti atleistas, bet bėda tame, kad susisukęs į bananą, mintys tokios: kišu į žaizdrą ir ištiesinu, bet ar man jis poto neužsigrūdins žinant d2 ore grūdinimosi savybes? ir ar užteks man užsukus dujas palikt žaizdre?


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 15:25 
Atsijungęs
Klubo narys

Užsiregistravo: 2016-06-26- 20:03
Pranešimai: 110
Miestas: Kaunas
meskas rašė:
Sveiki, nežinau ar čia ta tema, bet į tą temą :),

Atėjo D2 plieno juostos gabaliukas, turėtų būti atleistas, bet bėda tame, kad susisukęs į bananą, mintys tokios: kišu į žaizdrą ir ištiesinu, bet ar man jis poto neužsigrūdins žinant d2 ore grūdinimosi savybes? ir ar užteks man užsukus dujas palikt žaizdre?

D2 atleidimas: kaitinti ne didesniu, negu 222°C per valandą greičiu iki 871-899°C ir laikyti šioje temperatūroje 1 val. / 25.4mm maksimalaus storio; minimum 2 valandas. Tada vėsinti 28°C per valandą greičiu krosnelėje iki 538°C. Toliau - nebesvarbu, galima aušinti ore, galima krosnelėje... https://www.hudsontoolsteel.com/technical-data/steelD2


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 15:32 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011-02-20- 22:21
Pranešimai: 131
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
na tai turint kontroliuojamą pečių tai ok, bet klausimas toks, su sąlyga kad plienas atleistas, aš jį noriu ištiesint, pakaitinu dujiniam žaizdre, ant priekalo ištiesinu, kišu atgal į žaizdžą iš išjungiu atvėsti, man jis netyčia neužsigrūdins?


Paskutinį kartą redagavo meskas 2018-02-24- 20:04. Iš viso redaguota 1 kartą.

Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 18:16 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8870
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
meskas rašė:
na tai turint kontroliuojamą pačių tai ok, bet klausimas toks, su sąlyga kad plienas atleistas, aš jį noriu ištiesint, pakaitinu dujiniam žaizdre, ant priekalo ištiesinu, kišu atgal į žaizdžą iš išjungiu atvėsti, man jis netyčia neužsigrūdins?

Kad plienas užsigrūdintu, turi būti du faktoriai:
1. Įkaitinimas iki austenizacijos temperatūros (D2 tai 1000-1050°C)
2. Pakankamai greitas vėsinimas iki peršalimo temperatūros (D2 tai vyksta vėsinant ore), kad iš austenito susidarytų būtent kietas martensitas, o ne kokia kita minkštesnė plieno struktūra.

Taigi, jeigu nekaitinsi savo D2 juostos virš 1000°C - vėsdama ore (o juo labiau žaizdre) ji neužsigrūdins daugiau nei yra dabar.
Tik aš labai abejoju, ar pilnai neatkaitinus D2 tau pavyks ruošinį ištiesinti be įtrūkimų. :/

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai tau jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 20:07 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011-02-20- 22:21
Pranešimai: 131
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
_Vladas_ rašė:
Tik aš labai abejoju, ar pilnai neatkaitinus D2 tau pavyks ruošinį ištiesinti be įtrūkimų. :/


Tai taip išeina perki daiktą iš brisos(per peiliai.net) ir gauni banana-rama ir galvos skausmą. Ką daryt?

Bandysiu užkaitint kad būtų plastiškumas tai 1000 gausis tikrai...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 20:47 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8870
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
meskas rašė:
Tai taip išeina perki daiktą iš brisos(per peiliai.net) ir gauni banana-rama ir galvos skausmą. Ką daryt?

Nesijaudinti. :E
Peiliai.net parduoda termiškai neapdorotą K110 (D2), tad kali bei droži kaip nori, po to termiškai apdoroji kaip priklauso (atkaitini, grūdini ir atleidi) ir jokio galvos skausmo. ;)

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai tau jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 21:07 
Atsijungęs
LPA narys

Užsiregistravo: 2012-09-27- 15:08
Pranešimai: 222
Šalis: Lietuva
Miestas: Kėdainiai
Turbūt klausimas turėtų būti ne apie terminį apdorojimą, o kaip išlyginti peilio ruošinį (juostą) ?


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 22:22 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011-02-20- 22:21
Pranešimai: 131
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Nu štai, nuraminot :), klausimas buvo ar neapsidoros termiškai :) ačiū, ramus.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 23:20 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8870
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
meskas rašė:
Nu štai, nuraminot :), klausimas buvo ar neapsidoros termiškai :) ačiū, ramus.

Kitą kartą naudok tinkamą terminologiją - greičiau susikalbėsim. :)

NB: Ką reikėtų žinoti:
1. Tiesinant termiškai neapdorota ruošinį - nebūtina jį kaitinti. Užtenka didesnio plaktuko. Na, gal dar poros "riebių" žodžių. :E
2. Kaitinant kalimui (jeigu kalsi) - orientuokis į 850-950°C. Nes aukštesnėje temperatūroje didės ne tik šio plieno plastiškumas, bet ir grūdėtumas (kas peiliui nėra gerai) ir tuomet reikės papildomai daryti normalizavimą. Plačiau apie tai rasi Peiliakalystės ypatumų tėmoje.
3. Iškaltą/apdrožtą geležtės ruošinį iš K110 prieš grūdinimą būtina atkaitinti. Visus K110 TA režimus rasi duomenų lape.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai tau jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-25- 18:43 
Atsijungęs
Peiliadirbys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011-08-10- 20:51
Pranešimai: 1332
Miestas: Tauragė
_Vladas_ rašė:

NB: Ką reikėtų žinoti:
1. Tiesinant termiškai neapdorota ruošinį - nebūtina jį kaitinti. Užtenka didesnio plaktuko. Na, gal dar poros "riebių" žodžių. :E
.

Šiaip plaktukas nėra gerai :/ Priklauso nuo plieno, esu ne vieną ruošinį taip suskaldęs XD Geriau paprasčiausiai palenkti kiek reikia ir viskas. Bet ir lenkti reikia neskubant, geriau iš kelių kartų. Egzistuoja toks dalykas kaip deformacinis sukietinimas, net ir mažaangliai konstrukciniai plienai, po ilgesnio talžymo plaktuku (nekaitinus ruošinio) trūksta ne ką prasčiau už grūdintą anglinį ;) O anglies turinčiam plienui, kartais užtenka gerai pataikyti ir trūksta net be TA :D

_________________
www.kalviodarbai.lt


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-25- 21:23 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8870
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Kestutis ply rašė:
_Vladas_ rašė:
NB: Ką reikėtų žinoti:
1. Tiesinant termiškai neapdorota ruošinį - nebūtina jį kaitinti. Užtenka didesnio plaktuko. Na, gal dar poros "riebių" žodžių. :E
.

Šiaip plaktukas nėra gerai :/ Priklauso nuo plieno, esu ne vieną ruošinį taip suskaldęs XD Geriau paprasčiausiai palenkti kiek reikia ir viskas. <...>

Skyla kai tiesini padėjęs ant plokštumos. Tada susikietina. :ok:
Bet kai kali parėmęs tarp dviejų taškų - faktiškai gaunasi lenkimas. Taip tiesinti lengviau negu rankom lankstyti 4-5 mm plieno juostą. Ne visi tiek jėgos kaip tu turi. :E
Nors iš esmės su tavim sutinku - jeigu sąlygos leidžia, saugiau tiesinti be staigių dinaminių apkrovų. :ok:

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai tau jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-03-13- 20:12 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2018-03-12- 21:45
Pranešimai: 1
Miestas: Kaunas
Sveiki. Pirma karta gaminuosi peili, dariau is sandvik 12C27 plieno 4mm. zinau kad grudinti reikia 4mm. butent - 1080 C ir 12min. Bet pas mane is tu 4mm liko tik rankenos dalis, kur asmenys - zymiai maziau, na vietom yra ir 4mm, tai ar vistiek grudinti tas 12 minuciu? Prasau padekit :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-03-13- 22:38 
Atsijungęs
Klubo narys

Užsiregistravo: 2016-03-03- 14:01
Pranešimai: 109
Miestas: Vilnius
Na tai matyt reiktu apsisprest grudinsi asmenis ar rankena :) as asmeniskai patariu visada grudinti maza gabaleli plieno nuo nupjaustytos juostos(siuo atveju ir ivairaus storio) ir pasirinkti optimaliausia varianta terminiam apdorojimui.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-06-10- 19:45 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2018-02-14- 11:21
Pranešimai: 12
Miestas: Alytus
:help: gal kas galit parasyt 12C27 TA ? :help:

_________________
I&I


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 275 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Pereiti į:  
cron
Veikia su phpBB® Forum Software © phpBB Group Color scheme by ColorizeIt!
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007