Diskusijų forumai

www.peilininkai.lt

Dabar yra 2019-12-15- 15:42

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 275 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Kitas
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 15:25 
Atsijungęs
Klubo narys

Užsiregistravo: 2016-06-26- 20:03
Pranešimai: 117
Miestas: Kaunas
meskas rašė:
Sveiki, nežinau ar čia ta tema, bet į tą temą :),

Atėjo D2 plieno juostos gabaliukas, turėtų būti atleistas, bet bėda tame, kad susisukęs į bananą, mintys tokios: kišu į žaizdrą ir ištiesinu, bet ar man jis poto neužsigrūdins žinant d2 ore grūdinimosi savybes? ir ar užteks man užsukus dujas palikt žaizdre?

D2 atleidimas: kaitinti ne didesniu, negu 222°C per valandą greičiu iki 871-899°C ir laikyti šioje temperatūroje 1 val. / 25.4mm maksimalaus storio; minimum 2 valandas. Tada vėsinti 28°C per valandą greičiu krosnelėje iki 538°C. Toliau - nebesvarbu, galima aušinti ore, galima krosnelėje... https://www.hudsontoolsteel.com/technical-data/steelD2


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 15:32 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011-02-20- 22:21
Pranešimai: 130
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
na tai turint kontroliuojamą pečių tai ok, bet klausimas toks, su sąlyga kad plienas atleistas, aš jį noriu ištiesint, pakaitinu dujiniam žaizdre, ant priekalo ištiesinu, kišu atgal į žaizdžą iš išjungiu atvėsti, man jis netyčia neužsigrūdins?


Paskutinį kartą redagavo meskas 2018-02-24- 20:04. Iš viso redaguota 1 kartą.

Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 18:16 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8968
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
meskas rašė:
na tai turint kontroliuojamą pačių tai ok, bet klausimas toks, su sąlyga kad plienas atleistas, aš jį noriu ištiesint, pakaitinu dujiniam žaizdre, ant priekalo ištiesinu, kišu atgal į žaizdžą iš išjungiu atvėsti, man jis netyčia neužsigrūdins?

Kad plienas užsigrūdintu, turi būti du faktoriai:
1. Įkaitinimas iki austenizacijos temperatūros (D2 tai 1000-1050°C)
2. Pakankamai greitas vėsinimas iki peršalimo temperatūros (D2 tai vyksta vėsinant ore), kad iš austenito susidarytų būtent kietas martensitas, o ne kokia kita minkštesnė plieno struktūra.

Taigi, jeigu nekaitinsi savo D2 juostos virš 1000°C - vėsdama ore (o juo labiau žaizdre) ji neužsigrūdins daugiau nei yra dabar.
Tik aš labai abejoju, ar pilnai neatkaitinus D2 tau pavyks ruošinį ištiesinti be įtrūkimų. :/

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 20:07 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011-02-20- 22:21
Pranešimai: 130
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
_Vladas_ rašė:
Tik aš labai abejoju, ar pilnai neatkaitinus D2 tau pavyks ruošinį ištiesinti be įtrūkimų. :/


Tai taip išeina perki daiktą iš brisos(per peiliai.net) ir gauni banana-rama ir galvos skausmą. Ką daryt?

Bandysiu užkaitint kad būtų plastiškumas tai 1000 gausis tikrai...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 20:47 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8968
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
meskas rašė:
Tai taip išeina perki daiktą iš brisos(per peiliai.net) ir gauni banana-rama ir galvos skausmą. Ką daryt?

Nesijaudinti. :E
Peiliai.net parduoda termiškai neapdorotą K110 (D2), tad kali bei droži kaip nori, po to termiškai apdoroji kaip priklauso (atkaitini, grūdini ir atleidi) ir jokio galvos skausmo. ;)

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 21:07 
Atsijungęs
LPA narys

Užsiregistravo: 2012-09-27- 15:08
Pranešimai: 229
Šalis: Lietuva
Miestas: Kėdainiai
Turbūt klausimas turėtų būti ne apie terminį apdorojimą, o kaip išlyginti peilio ruošinį (juostą) ?


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 22:22 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011-02-20- 22:21
Pranešimai: 130
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Nu štai, nuraminot :), klausimas buvo ar neapsidoros termiškai :) ačiū, ramus.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-24- 23:20 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8968
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
meskas rašė:
Nu štai, nuraminot :), klausimas buvo ar neapsidoros termiškai :) ačiū, ramus.

Kitą kartą naudok tinkamą terminologiją - greičiau susikalbėsim. :)

NB: Ką reikėtų žinoti:
1. Tiesinant termiškai neapdorota ruošinį - nebūtina jį kaitinti. Užtenka didesnio plaktuko. Na, gal dar poros "riebių" žodžių. :E
2. Kaitinant kalimui (jeigu kalsi) - orientuokis į 850-950°C. Nes aukštesnėje temperatūroje didės ne tik šio plieno plastiškumas, bet ir grūdėtumas (kas peiliui nėra gerai) ir tuomet reikės papildomai daryti normalizavimą. Plačiau apie tai rasi Peiliakalystės ypatumų tėmoje.
3. Iškaltą/apdrožtą geležtės ruošinį iš K110 prieš grūdinimą būtina atkaitinti. Visus K110 TA režimus rasi duomenų lape.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-25- 18:43 
Atsijungęs
Peiliadirbys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2011-08-10- 20:51
Pranešimai: 1333
Miestas: Tauragė
_Vladas_ rašė:

NB: Ką reikėtų žinoti:
1. Tiesinant termiškai neapdorota ruošinį - nebūtina jį kaitinti. Užtenka didesnio plaktuko. Na, gal dar poros "riebių" žodžių. :E
.

Šiaip plaktukas nėra gerai :/ Priklauso nuo plieno, esu ne vieną ruošinį taip suskaldęs XD Geriau paprasčiausiai palenkti kiek reikia ir viskas. Bet ir lenkti reikia neskubant, geriau iš kelių kartų. Egzistuoja toks dalykas kaip deformacinis sukietinimas, net ir mažaangliai konstrukciniai plienai, po ilgesnio talžymo plaktuku (nekaitinus ruošinio) trūksta ne ką prasčiau už grūdintą anglinį ;) O anglies turinčiam plienui, kartais užtenka gerai pataikyti ir trūksta net be TA :D

_________________
www.kalviodarbai.lt


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-02-25- 21:23 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8968
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Kestutis ply rašė:
_Vladas_ rašė:
NB: Ką reikėtų žinoti:
1. Tiesinant termiškai neapdorota ruošinį - nebūtina jį kaitinti. Užtenka didesnio plaktuko. Na, gal dar poros "riebių" žodžių. :E
.

Šiaip plaktukas nėra gerai :/ Priklauso nuo plieno, esu ne vieną ruošinį taip suskaldęs XD Geriau paprasčiausiai palenkti kiek reikia ir viskas. <...>

Skyla kai tiesini padėjęs ant plokštumos. Tada susikietina. :ok:
Bet kai kali parėmęs tarp dviejų taškų - faktiškai gaunasi lenkimas. Taip tiesinti lengviau negu rankom lankstyti 4-5 mm plieno juostą. Ne visi tiek jėgos kaip tu turi. :E
Nors iš esmės su tavim sutinku - jeigu sąlygos leidžia, saugiau tiesinti be staigių dinaminių apkrovų. :ok:

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-06-10- 19:45 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2018-02-14- 11:21
Pranešimai: 12
Miestas: Alytus
:help: gal kas galit parasyt 12C27 TA ? :help:

_________________
I&I


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2018-06-10- 20:10 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8968
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Headman rašė:
:help: gal kas galit parasyt 12C27 TA ? :help:

12C27 grūdinimo schemų yra įvairių - žiūrint kokių geležtės savybių reikia. Štai keletas.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-02-18- 18:50 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8968
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Tomas rašė:
Linuks rašė:
Kad jau čia virtuvinis peiliukas, ir su juo šulinio dangčių niekas nekilnos, galima prašyti Tomo kad damasteel kietumą kiek pakeltų. Jei pavyktų išspausti 63HRC, manau, plienas pradėtų pjauti kiek kitaip...

Damasteel padarytas iš miltelinių ATS 34 ir 12c27 versijų (RWL 34 ir PMC 27). Plienai skirtingi, skirtingi ir TA režimai - vieną plieną grūdinant optimaliu režimu kitas bus minkštas arba trapus. Visi plienai TA metu keičia tūrį - grūdinant pučiasi, atleidžiant traukiasi ir/arba pučiasi. Skirtingi plienai tūrį keičia skirtingu metu skirtingai, dėl to tarp skirtingų sluoksnių atsiranda dideli įtempimai, gali atsirasti įtrūkimų, kurie neišlenda į paviršių, bet lieka kažkur giliai tarp sluoksnių. Štai dėl ko užgrūdint labai gerai abu komponentus neįmanoma.
Mano patirtis tokia, kad virš 61 Rc plienas pasidaro labai trapus. Dėl 63 negali būti kalbos. Galima grūdinti 60-61, bet rekomenduoju 59-60. Čia yra vidutines reikšmes, kurias rodo kietumo matuoklis, skirtingų komponentų kietumai, žinoma, skiriasi ir pats pamatavimas nėra tikslus.

Damasteel (R), kaip kompozito iš RWL34 ir PMC27, "silpnoji grandis" yra PMC27, tad prasminga optimalų TA derinti būtent prie PMC27, nes tokiu atveju RWL34 jeigu ir liks nedakaitintas, jis bus plastiškesnis, kas plonai suvestam virtuviniam labiau privalumas, nei trūkumas.
Kadangi bent jau teoriškai, taikant optimalų TA pagal RWL34, kaitinimui jautresnis PMC27 turėtų gautis "pergrūdintas", t.y. trapus. O tai be abejo nėra gerai, nes ties plonais ašmenimis "trupant" PMC27 - irtų ir pats paketas. Todėl ašmenys degraduotų ne tiek nuo dilimo, kiek nuo yrimo.
Nebepamenu iš kur :/ , bet turiu užsirašęs du TA režimus rekomenduojamus martensitiniam damastylui:
1. Kaitinimas 1080 C, šaldymas -80 C, atleidimas 175 C - RWL34-63HRC/PMC27-58HRC
2. Kaitinimas 1100 C, šaldymas -80 C, atleidimas 175 C - RWL34-63HRC/PMC27-60HRC

Tomai, o kokių temperatūrų režimas tavo manymu yra optimalus damastylui?

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-02-19- 0:56 
Atsijungęs
LPA narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010-01-04- 11:31
Pranešimai: 264
Miestas: Marijampolė
Damasteel silpnoji grandis ne RWL ir ne PMC. Problema yra dvejų skirtingu labai legiruotu plienu susluoksniavimas, dėl ko grudinant, ypač “stipresniu režimu”, atsiranda labai dideli vidiniai įtempimai, kurie nepašalinami maža atleidimo temperatūra. Kitaip sakant, problema pats Damasteel. :)
Lygiai ta pati problema yra su rusišku nerūd. Zladinox. Pastarasis dar trapesnis, nes naudojami trapesni komponentai.
Kai Damasteel kainavo 3x mažiau, aš iš jo pridaręs nemažai peiliu, tad viskas “patikrinta”. Beje, daug kas naudojo peilius kaip darbinius, daug kas gyrė kaip labai gera plieną. Taigi, nesakau, kad jis kažkoks prastas ar pan., tiesiog noriu pakoreguoti lūkesčius. Pjauna netgi geriau už RWL 34 prie tokio pat kietumo. Stiprumas skiriasi laaaabai.
Grūdinimo režimai yra Damasteel tinklapyje, bet pasikartosiu: ~60 HRc. Jei norisi daugiau, mielai uzgrudinsiu bandinį, kad kokia nors “komisija” galetu ji sulaužyti.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-02-19- 2:40 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8968
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Sluoksniuoto kompozito kietumo įprastu būdu tiksliai nepamatuosi, pats žinai. Todėl tai ką rodo matuoklis, 58HRC ar 63HRC - ne esmė, nieko nesako apie tai, kaip užsigrūdino kiekvienas iš sluoksnių. 8(
Tačiau apie kiekvieno sluoksnio savybes galima bent numanyti žinant plieno rūšis pakete ir pritaikytas konkrečias TA temperatūras. Todėl ir klausiu, kokias TA temperatūras naudoji damastylui, kad gautum optimalų rezultatą, t.y. kai matuoklis rodo ~59-60HRC?
Klausiu tik iš akademinio smalsumo (nes Damasteel tinklapyje nurodyti keli skirtingi režimai su skirtingais rezultatais) ir neabejoju, kad praktinių būdu parinkai optimaliauią TA. Tad nieko daugiau laužyti nereikia. :)
Jeigu tavo parinktas TA režimas - gamybinė paslaptis, tuomet klausimas atkrenta.

PS: TA problemos dėl įtampos tarp sluoksnių - bazinis dalykas, kai kalba apie skirtingų plienų kompozitus. Nors gal ir ne visi apie tai žino. :ok:

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 275 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Pereiti į:  
Veikia su phpBB® Forum Software © phpBB Group Color scheme by ColorizeIt!
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007