Diskusijų forumai

www.peilininkai.lt

Dabar yra 2019-12-14- 5:21

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 45 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Re: Pradedančiojo klausimai
StandartinėParašytas: 2017-09-06- 14:19 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2017-09-04- 19:25
Pranešimai: 5
Miestas: Vilnius
Na darbo vieta pas mane geriausiu atveju bus daugiabučio rūsys :D o dėl įrankių tai aišku viskas labai paprastai, pjūkliukas, dildės ir švitrinis. Bet pamėginti tai norisi. Didžiausia problema kad pats niekaip terminio apdorojimo nepadarysiu. tai čia jau reiks suktis kažkaip. Planuoju kad gamyba ilgai truks :D


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Pradedančiojo klausimai
StandartinėParašytas: 2017-09-06- 15:23 
Atsijungęs
Klubo narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010-06-24- 20:40
Pranešimai: 3300
Miestas: Kaunas
Trapolini rašė:
Na darbo vieta pas mane geriausiu atveju bus daugiabučio rūsys :D


Tai viskas normaliai tada - turbūt didesnė dalis narių tą daro rūsyje arba garaže, tik nedaugelis turi tam dedikuotas dirbtuves skirtas išimtinai peilių gamybai.;)

_________________
Information is a weapon of mass destruction...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2017-09-06- 18:19 
Atsijungęs
Klubo narys

Užsiregistravo: 2011-04-18- 22:47
Pranešimai: 1107
Miestas: Vilnius
Jei nori patirti tikra malonuma imk P6M5 metalo pjovimo pjuklo juosta ir drozk su bulgaru liaudies instrumentu. Neatleisi ir TA nereikes. Pirmam peiliui ispudziu per akis bus ;)


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2017-09-07- 6:41 
Atsijungęs
LPA narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-30- 15:33
Pranešimai: 1468
Miestas: Kaunas
Bulgarų liaudies instrumentas labai triukšmingas. Kaimynams gali nepatikti tokia muzika :) O groti su P6M5 juosta reikės ilgai...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2017-09-07- 13:58 
Atsijungęs
Klubo narys

Užsiregistravo: 2016-03-03- 14:01
Pranešimai: 112
Miestas: Vilnius
Trapolini,jei reiks pagalbos grūdinant,kreipkis...Pagelbėsiu


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-04-11- 11:15 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2019-04-01- 8:27
Pranešimai: 24
Miestas: Kaunas
Sveiki,
Norėčiau sulaukti patarimų, vertinu ir pagalbą, ir argumentuotą kritiką:)
Kaip darant geležtę iš R6M5 plieno (metalo pjūklo juosta) sumažinti metalo trapumą? Suprantu, kad plienas kietas, virš 60 HRC, bet 2mm storio geležtei jis tikrai trapus. Pabandžiau įdėjęs į spaustuvą lenkti - tai ties kokiais 15 laipsnių palenkimo tiesiog pokštelėjo ties spaustuvo lūpomis ir lūžio vieta išsitaškė į 2 smulkius gabaliukus. Nesinorėtų kad taip rankoje pokšteltų gatavas peilis :(

Ar yra koks patikrintas būdas atleisti geležtę, prarandant kažkiek kietumo, bet įgaunant elastingumo?

Dėkoju už patarimus:)


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-04-11- 13:05 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2018-04-24- 17:49
Pranešimai: 174
Miestas: Kaunas
Turiu pavyzdžių, kai, teisingai įtvertas, peilis iš metalo pjūklo tarnauja kelis dešimtmečius. Taisyklė paprasta - nesudaryti sąlygų lokalių įtempimų atsiradimui. Kietai įtvirtinęs į spaustuvus kaip tik tą ir padarei. Lygiai taip pat atsitiktų ir uždėjus kietą metalinę atramą, išgręžus (nors tai ir nebūtų lengva :-D ) skylę ar suformavus kokį nors perėjimą aštriu kampu. Pabandyk pakartoti eksperimentą spausdamas tarp dviejų medinių (fanieros) lentelių. Turėtų laikyti kur kas geriau.
Tas peilis, kurį jau daugiau nei 40 metų naudoja tėvas, pagamintas labai paprastai (gaila, kad neturiu nuotraukų): tai "full tang" tipo peilis, tik kriaunos ne kniedytos. Dvejose vietose geležtėje ir kriaunose padaryti įgilinimai, kietai prisukta varinės vielos ir visas tas dalykas užlietas alavu. Ar kriaunos klijuotos - istorija nutyli :-)
Šiaip greitapjūvis plienas nėra pats pačiausias pasirinkimas peiliui, kurio laukia sunkūs išbandymai (tipo malkų skaldymo ar dangčių atidarinėjimo). Rekomenduočiau (iš pigių ir paprastai grūdinamų) spyruoklinį, 80crv2 pvz. Arba automobilio lingę :-)


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-04-11- 17:09 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8968
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Erikas rašė:
Kaip darant geležtę iš R6M5 plieno (metalo pjūklo juosta) sumažinti metalo trapumą? Suprantu, kad plienas kietas, virš 60 HRC, bet 2mm storio geležtei jis tikrai trapus. Pabandžiau įdėjęs į spaustuvą lenkti - tai ties kokiais 15 laipsnių palenkimo tiesiog pokštelėjo ties spaustuvo lūpomis ir lūžio vieta išsitaškė į 2 smulkius gabaliukus. Nesinorėtų kad taip rankoje pokšteltų gatavas peilis :(

Ar yra koks patikrintas būdas atleisti geležtę, prarandant kažkiek kietumo, bet įgaunant elastingumo?

1. Greitapjūvio įrankinio plieno R6M5 trapumą galima sumažinti, bet tuomet jis praras kietumą ir atitinkamai atsparumą dilimui, kas peiliui nėra gerai. Kiekvienas plienas, priklausomai nuo jo tikslinės paskirties, turi specialiai sukurtas savybes. Todėl protingiau yra rinktis plieną su reikalingomis savybėmis, ką jau minėjo @Darius_D, o ne imti netinkamą ir bandyti kardinaliai keisti plieno savybes.
2. Plieno trapumas koreliuoja su kietumu, todėl mažinant kietumą mažės ir trapumas. Tam naudojamas plieno atleidimas. Plieno savybės po atleidimo priklauso nuo kaitinimo temperatūros, kaitinimo laiko ir ciklų kiekio. Plieno R6M5 minimali atleidimo temperatūra 650*C, minimalus kaitinimo laikas 4 val. ir tiek pal laiko trunkantis laipsniškas vėsinimas. Šį ciklą gali tekti kartoti 2-3 kartus, priklausomai nuo norimo galutinio rezultato. Tik ar verta? :/ Nes greičiau ir paprasčiau bus paimti tinkamesnį plieną ir padaryti kitą geležtę. ;)

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-04-12- 10:56 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2019-04-01- 8:27
Pranešimai: 24
Miestas: Kaunas
Va todėl ir prisijungiau į šį forumą! Ilgai skaitinėjau jį kaip svečias, kol prikaupiau neatsakytų klausimų bagažą :)
Esu dėkingas už patarimus ir nuorodas, kaip daryti, kad nereikėtų dar kartą daryti ,)


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-04-12- 11:30 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2018-04-24- 17:49
Pranešimai: 174
Miestas: Kaunas
Daryk! Kad ir 20 kartų :-) Žiū, 21-as jau ir bus super :-)
Skaitymas yra gerai, bet niekas geriau nepripratins rankų prie įrankių ir medžiagų, kaip tik darbas.
Lauksime darbų foto ;-)


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-04-18- 22:43 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010-02-25- 2:14
Pranešimai: 598
Miestas: Vilnius
_Vladas_ rašė:
1. Greitapjūvio įrankinio plieno R6M5 trapumą galima sumažinti, bet tuomet jis praras kietumą ir atitinkamai atsparumą dilimui, kas peiliui nėra gerai. Kiekvienas plienas, priklausomai nuo jo tikslinės paskirties, turi specialiai sukurtas savybes. Todėl protingiau yra rinktis plieną su reikalingomis savybėmis, ką jau minėjo @Darius_D, o ne imti netinkamą ir bandyti kardinaliai keisti plieno savybes.
2. Plieno trapumas koreliuoja su kietumu, todėl mažinant kietumą mažės ir trapumas. Tam naudojamas plieno atleidimas. Plieno savybės po atleidimo priklauso nuo kaitinimo temperatūros, kaitinimo laiko ir ciklų kiekio. Plieno R6M5 minimali atleidimo temperatūra 650*C, minimalus kaitinimo laikas 4 val. ir tiek pal laiko trunkantis laipsniškas vėsinimas. Šį ciklą gali tekti kartoti 2-3 kartus, priklausomai nuo norimo galutinio rezultato. Tik ar verta? :/ Nes greičiau ir paprasčiau bus paimti tinkamesnį plieną ir padaryti kitą geležtę. ;)

Bėda su greitapjūvių plienų atleidimu tame, kad jie būna užgrūdinti nuo aukštos temperatūros ir kaitinant juos virš 600+ kietumas mažėja dėl karbidų koalescencijos. Aš pas forumietį atleidinėjau juostą 11Р3АМ3Ф2. Kietumas 63, po pusės valandos 620 laipsnių ir dar vieno papildomo atleidmo mažesnėje temperatūroje gavosi 60. Bet atsparumas praktiškai toks pats liko. 5 mm vinį esant 35 laipsnių užgalindinimui ir prieš ir po panašiai kapojo.
Tik kad baisiai sunkiai šlifuojasi ir prie ir po...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-04-25- 11:02 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2019-04-01- 8:27
Pranešimai: 24
Miestas: Kaunas
Sveiki dar kartelį,

Neduosiu jums kol kas ramybės :)

O ką gero/blogo galite pasakyti apie "obliarkos" geležtę iš 9ХФ plieno?

Ar galima iš tokios gatavos nupirktos medžiagos šaltkalviškais būdais bandyti daryti peilį, neatliekant jokių TA?

Dar klausimas - ar esate bandę/darę rankenas daryti iš NE medienos medžiagų? Tarkim, plastikai - POM-C, Ertolite ar pan, kurių mechaninės sąvybės praktiškai artimos aliuminiui. Man medis yra gražu, bet kur aš gausiu gerai džiovinto ir tinkamo medžio :( nebent pasidalintumėt paslaptim iš kur patys imat medieną rankenoms :)

Dėkoju už patarimus;)

Erikas


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-04-25- 13:55 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2018-04-10- 11:38
Pranešimai: 115
Miestas: Prienai
Erikas rašė:
Dar klausimas - ar esate bandę/darę rankenas daryti iš NE medienos medžiagų? Tarkim, plastikai - POM-C, Ertolite ar pan, kurių mechaninės sąvybės praktiškai artimos aliuminiui. Man medis yra gražu, bet kur aš gausiu gerai džiovinto ir tinkamo medžio :( nebent pasidalintumėt paslaptim iš kur patys imat medieną rankenoms :)

Šiek tiek medienos ir kitų medžiagų yra čia http://www.peiliai.net/index.php?id_cat ... r=category taip apt šio forumo turgelyje yra pardavinėjama tiek micarta tiek stabilizuota mediena.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-04-25- 14:30 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 8968
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Erikas rašė:
O ką gero/blogo galite pasakyti apie "obliarkos" geležtę iš 9ХФ plieno?

Ar galima iš tokios gatavos nupirktos medžiagos šaltkalviškais būdais bandyti daryti peilį, neatliekant jokių TA?

Obliaus peilis iš 9ХФ - neblogas plienas pradedančiajam. Ypač gaminant šaltkalviškai be TA. Svarbu tik gamybos metu neužkaitinti.
Apie visą tai forume jau ne kartą buvo rašyta. ;)

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-04-28- 0:31 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010-02-25- 2:14
Pranešimai: 598
Miestas: Vilnius
Na kas liečia mikartą - tai nebent kaladėlę naudoti. Jei žmogus tik pradeda, tai fultangas su uždedamomis kriaunomis jam bus sunkokas. Nes nors 9XF ne greitapjūvis, vistik jo paprastu gražtu nepragreši.
Pradžiai paprasčiausiais variantas - rankeną įsodinama montažui ir ant jos formuojama mikarta - galima be saugiklio rankai/atramos apseiti formuojant norimą rankeną.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 45 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Pereiti į:  
cron
Veikia su phpBB® Forum Software © phpBB Group Color scheme by ColorizeIt!
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007