Diskusijų forumai

www.peilininkai.lt

Dabar yra 2021-04-12- 9:15

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 8 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2020-12-02- 21:33 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2017-03-13- 18:25
Pranešimai: 16
Miestas: Vilnius
Laba diena. Susidomėjau geležčių karbidizacija ar dengimu volframu. Volframas yra stipriausias ir tvirčiausias didelio tankio metalas, o jo karbidas pagal kietumą nusileidžia tik deimantui. Aišku yra dar chromas, kuris siekia 9 kietumą moso skalėje, bet tai trapus metalas. Todėl pamaniau volframo karbidas (WC) būtų puiki medžiaga padaryti ašmenys tvirtesnes ir atsparesnes atbukimui. Teko matyti, kad ašmenys ar kitas peilio dalys karbidizuoja naudojant graviravimo įrankį su volframo karbido strypu pajungtų prie 40V maitinimo šaltinio grybtų.  Todėl mąstau išbandyti šį metodą ir pažiūrėti kas išeis.  

WC būna nevienodas kadangi tai visu pirma nėra vientisai išlietas metalas, nes volframas turi viena iš aukščiausiu lydymosi temperatūrų. Todėl jo milteliai cementuojami su rišikliu, tipiškai tai kobaltas. WC-Co volframo karbido stiprumas ir tvirtumas padidėja esant didesniam Co kiekiui, tačiau  sumažėja volframo karbido atsparumas dilimui ir korozijai. Bet yra vadinamasis becementis volframo karbidas labai atsparus dilimui,kurio sudėtyje yra mažiau kaip 0,5% kobalto. Šio lydinio kietumas, atsparumas dilimui ir deformacijai yra didesnis nei tradicinio WC-Co volframo karbido. Klausimas kur tokį rasti, nes pvz. Ebay gausu WC įrankių, bet gamintojai nekonstatuoja kokį WC naudoja ar toks kobalto kiekis nereikšmingai minkština lydinį?

http://www.tungsten-carbide.com.cn/bind ... rbide.html

Grynas volframas yra labai stiprus ir mažiau trapus už WC, bet moso skalėje kietumas mažesnis - 7.5, bet tai ašmenų aštrumas priklauso ir nuo metalo tvirtumo.

Išlydyti galima bet kokį metalą naudojant plazmą generuojama elektros kibirkštimis, beroc temperatūros siekia net 25000C – tokiame lygyje viskas sublimuoja ar išsilydo.
Lygiai taip pat kaip titanui ir plienui, WC tvirtumui svarbi kuo smulkesnė kristalinė struktūra. Tik tada klausimas dar kaip tada reikėtų apdoroti karboninį plieną (ar Ti6Al4V), kad geležtė būtų maksimaliai tvirčiausia? Ir paskutinis etapas yra aštriai pagaląsti, bet tai įsivaizduoju bus nelengva be greito deimantinio gąlastuvo ar gal pakaktų deimanto poliravimo miltelių?


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-12-03- 3:29 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 9445
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Jeigu glaustai: karbidizuoti gerą plieną - neracionalu visais atžvilgiais. Ašmenų karbidizavimas turi prasmę tik geležtėms iš tų medžiagų, kurios įprastomis sąlygomis "nelaiko aštrumo". Ir tokių "karbidizuotų" peilių praktinis panaudojimas labai ribotas. 8(
Forume apie tai jau buvo kalba.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-12-03- 23:21 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2015-01-10- 23:37
Pranešimai: 123
Miestas: Kaunas
Kiek teko skaityti peilininkysteje karbidizacija dazniausiai naudoja titaniniuose framelokuose, kai padengia karbidizacijos procese ta dali, kuri lieciasi su gelezte. Nes titanas yra minkstesnis negu plienas ir jis kontaktuodamas nudyla.

Sent from my SM-N975F using Tapatalk


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-12-04- 8:26 
Atsijungęs
Klubo narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2014-05-14- 15:39
Pranešimai: 1201
Miestas: Kaunas
ramasipsc rašė:
Kiek teko skaityti peilininkysteje karbidizacija dazniausiai naudoja titaniniuose framelokuose, kai padengia karbidizacijos procese ta dali, kuri lieciasi su gelezte. Nes titanas yra minkstesnis negu plienas ir jis kontaktuodamas nudyla.

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

:/ O plienas dyla kontaktuodamas su karbidais ;)

_________________
Jie nežino, kad męs žinom, kad jie žino, kad męs žinom ...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-12-04- 11:46 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2017-03-13- 18:25
Pranešimai: 16
Miestas: Vilnius
_Vladas_ rašė:
Jeigu glaustai: karbidizuoti gerą plieną - neracionalu visais atžvilgiais. Ašmenų karbidizavimas turi prasmę tik geležtėms iš tų medžiagų, kurios įprastomis sąlygomis "nelaiko aštrumo". Ir tokių "karbidizuotų" peilių praktinis panaudojimas labai ribotas. 8(
Forume apie tai jau buvo kalba.


Na net tas kietas karboninis plienas pakankamai greitai dyla. Tai tvirtas metalas, bet jis palyginus yra minkštas. Karbidizuoti noriu ne tik peilius, bet ir skalpelius, kuriuos naudoju darbui ir jie labai greitai dyla ko pasekoje daug geležčių tenka išmesti. O peiliai gaminami ir iš dar minkštesnių plieno lydinių ir tas pats minėtas titano lydinys minkštokas. Taigi idealu ašmenyse kombinuoti kelis metalus- vienas stiprus elastingas kaip pagrindas, o kitas labai kietas atsparus atbūkimui ir dylimui.

Kažin tik kur rasti pigiau to "becementinio" volframo karbido?


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-12-04- 14:17 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 9445
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
avalon rašė:
Taigi idealu ašmenyse kombinuoti kelis metalus- vienas stiprus elastingas kaip pagrindas, o kitas labai kietas atsparus atbūkimui ir dylimui.

Esmė tame, kad karbidai dideli ir pjūvis bus grubus kaip pjūklo. :saw:
Kitas trūkumas - karbidai nors ir labai kieti bei atsparūs dilimui, bet turi sąlyginai silpną ryšį su pagrindu, todėl ištrupės greičiau nei sudils. Liks nepjaunantis pagrindas. 8(
Pasidomėk šia tema išsamiau, internete ašmenų karbidizavimo pavyzdžių yra nemažai, nes prieš kokius 10 metų tai buvo populiari idėja. Dėja, bet praktiškai ji nepasiteisino.
"Protingas mokosi iš savo klaidų, išmintingas - iš svetimų." (c)

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-12-09- 14:32 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2017-03-13- 18:25
Pranešimai: 16
Miestas: Vilnius
Na taip tolygus aštrus ašmenys nesigaus naudojant plazmą, bet galima užgaląsti aštriai.

Kodėl jie turi silpną ryšį? Kaip suprantu labai aukštoje temperatūroje metalai prisivirina ir net patenka į pagrindo sudėtį.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-12-09- 15:48 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 9445
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
avalon rašė:
Na taip tolygus aštrus ašmenys nesigaus naudojant plazmą, bet galima užgaląsti aštriai.

Negalima užgaląsti, nes volframo karbidų struktūra žymiai stipresnė nei pagrindas prie kurio jie privirinti, todėl bandant deimantiniu abrazyvų "pagaląsti" karbidus jie greičiau išsilups iš pagrindo, negu suirs patys.

avalon rašė:
Kodėl jie turi silpną ryšį? Kaip suprantu labai aukštoje temperatūroje metalai prisivirina ir net patenka į pagrindo sudėtį.

Todėl, kad volframo karbidų struktūra žymiai stipresnė nei pagrindas prie kurio jie privirinti.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 8 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 3 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Pereiti į:  
Veikia su phpBB® Forum Software © phpBB Group Color scheme by ColorizeIt!
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007