Diskusijų forumai

www.peilininkai.lt

Dabar yra 2020-06-01- 4:29

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 285 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 15, 16, 17, 18, 19
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2019-02-19- 0:56 
Atsijungęs
LPA narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010-01-04- 11:31
Pranešimai: 270
Miestas: Marijampolė
Damasteel silpnoji grandis ne RWL ir ne PMC. Problema yra dvejų skirtingu labai legiruotu plienu susluoksniavimas, dėl ko grudinant, ypač “stipresniu režimu”, atsiranda labai dideli vidiniai įtempimai, kurie nepašalinami maža atleidimo temperatūra. Kitaip sakant, problema pats Damasteel. :)
Lygiai ta pati problema yra su rusišku nerūd. Zladinox. Pastarasis dar trapesnis, nes naudojami trapesni komponentai.
Kai Damasteel kainavo 3x mažiau, aš iš jo pridaręs nemažai peiliu, tad viskas “patikrinta”. Beje, daug kas naudojo peilius kaip darbinius, daug kas gyrė kaip labai gera plieną. Taigi, nesakau, kad jis kažkoks prastas ar pan., tiesiog noriu pakoreguoti lūkesčius. Pjauna netgi geriau už RWL 34 prie tokio pat kietumo. Stiprumas skiriasi laaaabai.
Grūdinimo režimai yra Damasteel tinklapyje, bet pasikartosiu: ~60 HRc. Jei norisi daugiau, mielai uzgrudinsiu bandinį, kad kokia nors “komisija” galetu ji sulaužyti.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-02-19- 2:40 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 9157
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Sluoksniuoto kompozito kietumo įprastu būdu tiksliai nepamatuosi, pats žinai. Todėl tai ką rodo matuoklis, 58HRC ar 63HRC - ne esmė, nes nieko nesako apie tai, kaip užsigrūdino kiekvienas iš sluoksnių. 8(
Tačiau apie kiekvieno sluoksnio savybes galima bent numanyti žinant plieno rūšis pakete ir pritaikytas konkrečias TA temperatūras. Todėl ir klausiu, kokias TA temperatūras naudoji damastylui, kad gautum optimalų rezultatą, t.y. kai matuoklis rodo ~59-60HRC?
Klausiu tik iš akademinio smalsumo (nes Damasteel tinklapyje nurodyti keli skirtingi režimai su skirtingais rezultatais) ir neabejoju, kad praktinių būdu parinkai optimaliauią TA. Tad nieko daugiau laužyti nereikia. :)
Jeigu tavo parinktas TA režimas - gamybinė paslaptis, tuomet klausimas atkrenta.

PS: TA problemos dėl įtampos tarp sluoksnių - bazinis dalykas, kai kalba apie skirtingų plienų kompozitus. Nors gal ir ne visi apie tai žino. :ok:

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-02-20- 1:34 
Atsijungęs
LPA narys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2010-01-04- 11:31
Pranešimai: 270
Miestas: Marijampolė
Tai be abejo žema temperatūra - 1050-1060. Tokia temperatūra užgrūdintas RWL34 labai stiprus, 12C27- netgi lankstus. O sudėjus juos į krūvą gaunasi...naudot galima.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-09-25- 10:04 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2019-04-01- 8:27
Pranešimai: 52
Miestas: Kaunas
_Vladas_ rašė:
Jeigu pjūklas nebuvo stipriai perkaitintas, jo kietumas ~60 HRC. Išskyrus galus prie kiaurymių - ten plienas gerokai minkštesnis.


Sveiki,
Vladas minėjo, jog HSS pjūklo juostos metalui galai gali būti minkštesni nei pagrindinė pjaunanti dalis.

Klausimas: ar gali būti taip jog dantukų zonoje juosta bus dar kietesnė nei, tarkim, nugarinė pjūklo dalis. Darydamas geležtę iš R6M5 pastebėjau, kad net skirtingos tos pačios juostos pusės yra kažkiek skirtingo kietumo, pagal tai, kaip šlifavimo akmuo ir abrazyvo diskeliai ją "kando" darant nuolydžius.

Gal kas galėtų paaiškinti plačiau tokį reiškinį?

Dėkui :)

Erikas


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2019-09-25- 10:44 
Atsijungęs
Peiliadirbys

Užsiregistravo: 2014-12-13- 23:27
Pranešimai: 188
Miestas: Vilnius
Pjuklu gamyboj dazniausiai naudojamas indukcinis grudinimas ( tvc rusiskai) del to stengiamasi grudint tik dantis kuriu dirba, nugarele paliekant tik su pagerinimu. Toks pjuklas pjauna taip pat kaip ir pilnai grudintas tik luzta netaip greit. Netgi juostiniai pjuklai eina rulonais ir juos , kadangi be TA be problemu virina norimo ilgio. Darant is jo peili problema kad priekis nuo radiuso link smaigalio lieka minkstas.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-02-21- 19:24 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2012-12-20- 18:41
Pranešimai: 48
Miestas: Jonava
Sveiki, gal kas yra pasidaręs elektrinį grūdinimo pečiūką ir gali pasidalinti patirtimi:
1. Kokio storio ir ilgio nechrominę vielą naudojate?
2. Per kiek laiko įkaista pečiūkas iki 1000 C.
3. Kokio tūrio vidinė ertmę.

ps. Ar yra patirties panaudojant dvi skirtingo storio vielas sujunkus nuosekliai? Kokios pasekmės?

Ačiū.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-02-22- 10:29 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2018-04-24- 17:49
Pranešimai: 223
Miestas: Kaunas
Jeigu moki rusiškai - vienas protingiausių straipsnių apie mufelines krosneles. Su pavyzdžiais, skaičiuoklėmis ir t.t.
https://stroyday.ru/stroitelstvo-doma/i ... ukami.html

:-) nuoseklaus jungimo atveju, srovės stiprumas visoje grandinėje vienodas. Tai reiškia, kad dalis iš storesnės vielos kais nepakankamai, o ta, kur iš plonesnės - per daug, gal net perdegs. Tokiu principu veikia saugiklis. Dėl to lygintuvo maitinimo laidas šaltas, kai, tuo tarpu, kaitinimo elemtas karštas. Ne ne - kaitinimo elemente viela turi būti vienodo storio :-)


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-02-22- 11:36 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2012-12-20- 18:41
Pranešimai: 48
Miestas: Jonava
Darius_D rašė:
Jeigu moki rusiškai - vienas protingiausių straipsnių apie mufelines krosneles. Su pavyzdžiais, skaičiuoklėmis ir t.t.
https://stroyday.ru/stroitelstvo-doma/i ... ukami.html

:-) nuoseklaus jungimo atveju, srovės stiprumas visoje grandinėje vienodas. Tai reiškia, kad dalis iš storesnės vielos kais nepakankamai, o ta, kur iš plonesnės - per daug, gal net perdegs. Tokiu principu veikia saugiklis. Dėl to lygintuvo maitinimo laidas šaltas, kai, tuo tarpu, kaitinimo elemtas karštas. Ne ne - kaitinimo elemente viela turi būti vienodo storio :-)

Ačiū


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-02-26- 13:05 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2020-02-24- 17:34
Pranešimai: 2
Miestas: Alytus
Darius_D rašė:
Jeigu moki rusiškai - vienas protingiausių straipsnių apie mufelines krosneles. Su pavyzdžiais, skaičiuoklėmis ir t.t.
https://stroyday.ru/stroitelstvo-doma/i ... ukami.html

:-) nuoseklaus jungimo atveju, srovės stiprumas visoje grandinėje vienodas. Tai reiškia, kad dalis iš storesnės vielos kais nepakankamai, o ta, kur iš plonesnės - per daug, gal net perdegs. Tokiu principu veikia saugiklis. Dėl to lygintuvo maitinimo laidas šaltas, kai, tuo tarpu, kaitinimo elemtas karštas. Ne ne - kaitinimo elemente viela turi būti vienodo storio :-)


Gerai straipsnis, pravertė, ačiū labai


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-04-30- 10:25 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2018-04-24- 17:49
Pranešimai: 223
Miestas: Kaunas
Sovietinė dildė, turėtų būti y7 - y10 plienas. Gal kas galėtų paprotinti koks terminis apdorojimas būtų geras peiliui. Įlaminuota į minkštą geležį. Ačiū.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-04-30- 15:31 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 9157
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Darius_D rašė:
Sovietinė dildė, turėtų būti y7 - y10 plienas. Gal kas galėtų paprotinti koks terminis apdorojimas būtų geras peiliui. Įlaminuota į minkštą geležį. Ačiū.

TA dar priklauso ne tik nuo plieno, bet ir nuo peilio paskirties. Pvz. jeigu peilis stambus ir juo numatoma kapoti - plienas turėtų būti plastiškesnis, o jeigu bus tik pjaustymui - gali būti "sausesnis". Todėl kiekvienu konkrečiu atveju TA parenkamas individualiai ir kaip taisyklė - bandymų būdu.
Na, o bazinė U klasės plienų TA schema: kaitinimas 800C*, vėsinimas į tepalą ir atleidimas 200C* duoda 58-61 HRC kietumą su priimtinu plastiškumu.

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-05-04- 20:58 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2018-04-24- 17:49
Pranešimai: 223
Miestas: Kaunas
200C* -> Tormekas verkia :-) Papildomai atkaitinau 300-320C*, trumpai, sekdamas oksido spalvą. Vos pasiekus reikiamą, ataušiau į pašildytą tepalą (70-80C*). Galąsti vis dar sunkoka, bet ašmenys į kietą medieną netrupa. Matyt taip ir bus gerai :-)


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-05-04- 21:40 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 9157
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Darius_D rašė:
200C* -> Tormekas verkia :-) Papildomai atkaitinau 300-320C*, trumpai, sekdamas oksido spalvą. Vos pasiekus reikiamą, ataušiau į pašildytą tepalą (70-80C*). Galąsti vis dar sunkoka, bet ašmenys į kietą medieną netrupa. Matyt taip ir bus gerai :-)

O kiek laiko truko atleidimas prie 200C*?
Nes įtakos turi ne tik atleidimo temperatūra, bet ir laikas.
Keliant atleidimo temperatūrą kitaip kinta plieno struktūra. Todėl atleidimas ir skirstomas į žemą (170-250C*), vidutinį (250-350C*) bei aukštą (350-500C*).
Žemas atleidimas mažiausiai įtakoja kietumą ir išlygina vidines įtampas, bet tai turėtų trukti ne mažiau 1,5 val., o visi žemo atleidimo privalumai (plastiškumas, stiprumas etc) pilnai atsiskleidžia "kepant" maždaug iki 10 val. (priklausomai nuo plieno rūšies yra niuansų).
Vidutinis atleidimas staigiai mažina kietumą ir didina plastiškumą, bet kartu stipriai sumažėja atsparumas dilimui.
Aukšto atleidimo metu susidaro visai kitokia, sorbitinė plieno struktūra, kuri yra kiek minkštesnė nei martensitinė, bet kartu ir plastiškesnė. Tačiau galimas didesnis grūdėtumas. Tai ypač pasireiškia anglingiems plienams. Todėl kiekvienam plienui, atsižvelgiat į reikalingas savybes, reikia parinkti optimalų atleidimo temperatūros-laiko santyki.
Žodžiu, grūdinimas - tai ne tik technologinis, bet ir didele dalimi kūrybinis procesas. +:o

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-05-04- 21:55 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2018-04-24- 17:49
Pranešimai: 223
Miestas: Kaunas
Dvi valandas :/ Bala jį žino, turbūt vertėtų pasigrūdinti keletą mėginukų ir bandyti skirtingai atleidinėti. Pasipasakosiu kaip sekėsi.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2020-05-05- 1:10 
Atsijungęs
Pirmininkas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2009-11-03- 19:43
Pranešimai: 9157
Šalis: Lietuva
Miestas: Vilnius
Darius_D rašė:
Dvi valandas :/ Bala jį žino, turbūt vertėtų pasigrūdinti keletą mėginukų ir bandyti skirtingai atleidinėti. Pasipasakosiu kaip sekėsi.

Bandydamas ir pasirinkdamas atleidimo t/h režimą turėk minty, kad plieno struktūrą po TA įtakoja dar du parametrai: [I] kaitinimo temperatūra (pvz. 780C* ir 820C* duos skirtingą struktūra ir kietumą po vėsinimo) bei [II] vėsinimo greitis (pvz. 20C* alyvoje ar 60C* alyvoje irgi duos skirtingą struktūra ir kietumą).
Todėl visi mėginukai turėtų būti visiškai vienodai kaitinti ir vėsinti. O tai paprasčiausia padaryti kaitinant ir vėsinant vieną ruošinį, kuris prieš atleidimą sukarpomas į kelias dalis. Tuomet kiekvienas gabaliukas atleidžiamas skirtingu režimu ir žiūri kas gavosi.
Bet jeigu kitą kartą kito ruošinio kaitinimo-vėsinimo režimas bus kitoks, jam ir atleidimas turės būti kitoks. 8(

_________________
Geriausias peilis yra tas, kurį turi kai jo prireikia...


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 285 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 15, 16, 17, 18, 19

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 0 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Pereiti į:  
Veikia su phpBB® Forum Software © phpBB Group Color scheme by ColorizeIt!
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007