_Vladas_ rašė:Dieninis rašė:skonis ira skonio reikalas.Geras kalambūras.
Žodis "skonis" turi kelias prasmes: 1. Juslinis pojūtis; 2. Estetikos suvokimas
Juslinis pojūtis (1) gali patikti arba ne, pvz. galima mėgti/nemėgti saldumą, sūrumą, kartumą etc. Tai "skonio reikalas". Mėgti viskį ar degtinę - irgi juslinio skonio reikalas.
O jeigu kalbam apie estetinį vertinimą ir harmonijos, grožio suvokimą (2), čia "skonis" g.b. tik arba geras, arba blogas. Todėl jeigu žmogus nejaučia estetikos ir harmonijos - sakoma, kad jis neturi skonio, arba jo skonis yra prastas. O pasiteisinimas, kad tai "skonio reikalas" čia niekaip netinka. Nes suvokimas (2) arba yra, arba jo nėra. ;)Na, ne visai norėčiau sutikti. nes jei šiek tiek nuklystant nuo temos ir kalbant apie meną - tarkim, jei Š. Saukos tapyba ar M. Vilučio grafika nepatinka, o kokio Kasiulio ir Petrulio darbai - labai patinka? Tai asmens skonis "geras" ar "blogas"??? Čia, sakyčiau, su tuo "geru" ir "blogu skoniu" - laaaabai slidus dalykas....
Visas "slidumas" tame, kad "blogas skonis" geriausiai matomas iš šalies ir labai retais atvejais taip savikritiškai būna vertinamas.
Be to, būdvardžiai "meniškas" ir "skoningas" nėra sinonimai.
Menas - tai kūryba. Tiksliau - kūrybinis tikrovės perteikimas vaizdais.
Skonis (2) - tai estetinis vertinimas. Arba estetinio vertinimo, grožio jausmas.
Todėl pvz. tapybos ar grafikos darbai būdami meniški, ne visada būna skoningi.
administratorius
LPA narys
Taip, visi stiliai turi vienokį ar kitokį pagrindą. Bet tai susiję ne tik su "skonio" samprata. Skoningai gali būti realizuotas bet koks stilius. Gal tik ne kiekvieno stiliaus kūrėjai bei pasekėjai tai sugeba.
Geriausias peilis yra tas, kurį turi, kai tau jo prireikia...
"... meninkui labai svarbus feedback'as su žiūrovu. Jo reakcijos, priėmimas ar atmetimas ir pan. "
Stereotipinė nuomonė...
Amat Victoria Curam
Aišku, meninikui svarbiau viską pas save garaže laikyt ir niekam nerodyt Tad jis galės jaustis tikru menininku.
O kai numirs, tada kas nors iškapstys iš garažo, ir pradės rodyti muziejuose ir pardavinėti aukcionuose.
administratorius
Jei kuri kažką vien tam, kad įtiktum žiūrovui, tai tu kuri ne meną, tu kuri menkavertį kičą. Tokio "meno" pilna pop muzikos scena, tokio meno pilni kino teatrai. Jei rūpinsiesi žiūrovo feedback'u ir reakcijomis, tai kūrinys nebus tavo vidinių būsenų išraiška, tai bus tik banalus bandymas visiems įtikti.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Apie įtikimą niekas nerašė.
Ir nereikia painioti klasikų rezultatą, kuris tapo žinomas ir vertinamas tik po gero laiko tarpo, su topiko tema.
Nebent, žinoma, bet koks "menininkas" įtikėjo esąs klasikas, ir vientelė jo problema, kad tik niekas jo nevertina
Ir dar svarbus aspektas, kad meninko rezultato įvertinimas ateina iš žiūrovo. Artai tuo pat metu, kai meninkas kūrė, artai po jo mirties ....
LPA narys
Hmmm.
A ka tu gali jausti tokio ka niekas niekas pasaulyje nejaute ?
Zmogaus jausmu ir reakciju sarasas ir apraiska yra pakankamai ribota.
Tame ir esme yra kad tavo vidines busenos turi sutapti su kitu vidinemis busenomis ir tai bus tavo pagrindine auditorija.
Menine savo sielos israiska orientuota i save butu daugiau panasi i grafomanija.
Irgi menas skirtas sau su isankstine nuomone kad genijus liks neivertintas.
Usual Suspect from Olivje Suvenyrai
Toon Toon Black and White Army
administratorius
Na tas tai suprantama savaime. Tiesiog kuriant meną pagrindinis prioritetas, mano nuomone, turi būti saviraiška, o ne "ką žmonės pagalvos". Žinoma, sveika pasistengti, kad būtum teisingai suprastas, bet tai nereiškia, kad žiūrovo/skaitytojo reakcijos ir feedback'as yra tavo pirmas prioritetas.
Jei trumpai: daryk tai, ko negali nedaryti, ir daryk taip, kaip sugebi, o auditorija atsiras, anksčiau ar vėliau. Arba neatsiras, kas reikštų, jog galbūt tau geriau reikėjo likt prie kūrybos nereikalaujančio darbo.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Da niekas niekur savaime nesuprantama, todėl ir ginčų krūvos Apie prioritetus taipogi niekas nieko nerašė
Apie saviraišką atsietai nuo "ką žmonės pagalvos", galima ir per marmūzę užsidirbt
Už tai ir yra rėmimasis klasika, įnešant naujų formų ar idėjų, su vienokiu ar kitokiu tikslu, beto, turint gerą kompetenciją.
Noras išsireikšti ir pastatyti dangoraižį, kuris nugrius po kelių metų, niekam neįdomus ... O dabaigti Gaudi Sagrada Familia, dar ir kaip įdomu.
administratorius
O už idėjas, kad Žemė apvali ir sukasi kažkada degino ant laužo. Provokuodamas visuomenę visada rizikuoji užsidirbti, ir ne gerąja prasme.
Galima remtis klasika, bet galima ir nesiremt. Man atrodo per toli į mišką nuėjom, nes viskas, ką norėjau pasakyt, tai kad rūpinimasis kaip į tavo kūrybą sureaguos žiūrovas nėra išskirtinis menininko bruožas.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Nebesuprantu apie ką kalba
Mokslo vystymasis, bei su tuo susiję dalykai, su topiko tema neturi nieko bendro. Kaip ir musulmonų tikėjimas.
O jei "rizikuoji", vadinasi atviras feedback'ui (vienokia ar kitokia forma) Priešingu atveju, nieko nereik bijot, nei skonį ar komepeenciją turėt, bo vis tiek niekas nematys ir nežinos
Spėju, forume nemažai peilių gamintojų, kurie turi prisigaminę peilių, kurie į vienus vartus pagal visus kriterijus deda daugumą egzistuojančių rinkoje vertinamų peilių, tik dėl savo kuklumo ir genialumo niekam jų nerodo? Kažkaip spėju yr gryn atvirkščiai? Ne? Bet kokį savo bandymą norisi parodyti, ir gauti tiek patarimų, tiek pagyrimų, tiek aptarimo ir pan., o kritikos va nesinori
Ir vėl gi, apie išskirtinį bruožą niekas nerašė
Į mišką tikrai nuėjom, nes meninko darbo rezultatas be pirkėjo ar žiūrovo (tiek esamuoju laiku, tiek istoriniu) iš vis beprasmis plačiaja prasme. Ką ten kas individualiai užsidaręs daro (ar jam atrodo, kad daro), neturi jokios reikšmės, kol nepaviešinama.
Panasiai, kaip šnekėt apie seksualinės patirties su moterimis didingumą ir kompetenciją, gerai įvaldžius guminę
klubo narys
+1
Information is a weapon of mass destruction...
administratorius
Nu nežinau, man menas visų pirma yra kažkas, ką žmogus daro dėl to, kad tai veržiasi iš jo vidaus, nes kažkas didingo arba labai stipraus prašosi būt išreikštas muzikos, knygos, paveikslo ar kitokiu pavidalu. Visa kita yra jau antraeiliai dalykai.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Tai mes ir kalbam apie antrąją šio sakinio dalį "muzikos, knygos, paveikslo ar kitokiu pavidalu". O šitai gali pamatyt (pačiupinėt, perskaityt, išgirst) ir įvertint tik tada, kai bus prieinama ir TIK TADA paaiškės, ar tai vertinga, išliks ilgam, ar nukeliaus tiesiai į šiukšlyną ... (jau kartojuos ...)
Autorių gi vertini pagal rezultą. Nėr rezultato, nėr nieko.
O vėliau psichologai galės aiškintis, kokios priežastys lėmė tokį gyvenimo rezultatą
administratorius
Nelabai įsivaizduoju kodėl meninikui galėtų rūpėti tokie dalykai. Nors gal yra ir tokių menininkų. Aš meno atsiradimo procesą įsivaizduoju labiau kažką tokio, kaip yra apibūdinęs Charles Bukowski:
"unless it comes out of
your soul like a rocket,
unless being still would
drive you to madness or
suicide or murder,
don't do it.
unless the sun inside you is
burning your gut,
don't do it.
when it is truly time,
and if you have been chosen,
it will do it by
itself and it will keep on doing it
until you die or it dies in you.
there is no other way.
and there never was."
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
LPA narys
Siaip tai butu idomu jeigu kalbant apie meną mes pasidalintume savo preferencijomis
Grubiai sakant skonis jau susiformavo pas dauguma , taigi kas kam patinka ?
Tesiog atsirastų daugiau konkretumo
Pas mane tai du blokai tapyboje ir tam tikras sąrašas tapytojų ,kieno darbus as nepraleidžiu muziejuose .
Pirmame Maurice Utrillo,Georgio De Chirico,Henri Rousseau,Vincente Van Gogh o antrame butu seni flamandai , ypač Van Der Weiden ir Van Eyck .
P.S
Tesiog kazkaip viskas krypsta i kara citatomis ir apibudinimais , panasiai kaip zmones diskutuoja forumuose apie Berezovskio mirti ar karo Sirijoje tikimybe, pasinaudojant google pagalba ir citatomis is spaudos bei pan.
Kitas klausimas, nejaugi iki tiek tas reikalas rupi.
: )
Usual Suspect from Olivje Suvenyrai
Toon Toon Black and White Army
klubo narys
Iš tų, kuriuos prisimenu pavardėm, o ne darbais, daugmaž taip:
Hieronymus Bosch, Francisco Goya, Leonardo da Vinci, H. R. Giger, Zdzislaw Beksinski, Pieter Bruegel, Mark Ryden, Roland Topor, Etienne Sandorfi (ir realizmas, kaipo toks).
administratorius
LPA narys
Meno kūrinyje turi būti įdėta kūrėjo darbo. Ir nemažai. Arba talento, ką irgi galima prilyginti dideliam darbo kiekiui padarytam per trumpesnį laiką. O emocijas gali sukelti ir išdaužtas langas, tik meno kūriniu to nepavadinsi
Kelią galima surasti arba nutiesti.
Va, čia ir atsiskleidė kolegos "skonio" riba. O norisi tikėti, yra pasaulyje "mianykų" su labiau išsikerojusiu skoniu, kurie visą performancą iš to padarytų
Emocijų sukėlimas temos kontekste, yra meno kūrinio ar produkto (dirbinio ir t.t.) sukeltos reakcijos. Į tai neieina ryte kitos mašinos vairuotojo sukeltos emocijos, neišsimiegojimo, lėto interneto ar pan. sukeltos emocijos
Psichiatrinėje ir parodytas pirštas (ne vidurinis, vidurinio nebandžiau) gali sukelti aibę emocijų ...
Tema tik gal kiek ne apie tai
Beveik i tema. Meilė - tai menas, nieko nėra pasaulyje svarbesnio, kaip išmokti šio meno.
(Erikas Fromas)
Ginklai neturi smegenų - naudok savo
klubo narys
Sakyčiau, ne į estetiką, o į požiūrio ribotumą. Įtakoti firmware įsiūtų tabu, vertino turinį atskirai nuo formos ir matė tik vieną medalio pusę. Frustravosi lavonais nuotraukose, nesigilindami į pateikimą, techniką, autoriaus mintį ir darbų problematiką. Kaip sakė klasikė: © "We don't see things as they are, we see them as we are".
Abejoju, kad šios nuotraukos yra "gražios" ir kelia estetinį susižavėjimą tiems, kam jos patinka, bent man, tikrai ne. Bet dėl to jos ne mažiau įdomios, vertingos ir keliančios minčių. Susipažinęs su jomis jaučiuosi gavęs, o ne praradęs.
Kaip minėjo kolega Loptar - vienas išlavinto skonio požymių yra sugebėjimas pažvelgti kitu kampu, rasti kažką sau, pamatyti teigiamus ar, tiesiog, įdomius aspektus iš esmės nepatinkančiame, kartais ir atstumiančiame kūrinyje.
Meno funkcija - paliesti, sukelti minčių ar emocijų. Visai nebūtinai teigiamų.
Aišku, yra kam užtenka vertinimo pagal principą: gražu/negražu, patinka/nepatinka, dažnai net nepasivarginant užduoti sau klausimą 'kodėl'.
administratorius
LPA narys
Menotyra jau patapo mokslo šaka, tad be atitinkamo išsilavinimo sudėtinga perprasti šiuolaikinio meno sampratą. Juolab, kad ir patys menotyrininkai dėl daug ko nesutaria.
Tad palikime meną menininkams.
Pakalbėkim geriau apie "estetinį skonį", kuriuo vadovaujamės buityje ir mus supančioje aplinkoje, nes būtent jis apsprendžia kokios stilistikos daiktai mus supa ir kokius daiktus kuriame.
O svarbiausia mano manymu tai, kad šį "skonį" kiekvienam galima ir būtina lavinti.
Geriausias peilis yra tas, kurį turi, kai tau jo prireikia...
LPA narys
Vladas teisus .
Nebent jeigu kam teks bėgioti nuogam rožių lauke .
Gražu bet nemalonu .
Usual Suspect from Olivje Suvenyrai
Toon Toon Black and White Army
Dėl meno, tai man labiau toks menas patinka: http://www.abcgallery.com/B/briullov/briullov12.html
nei toks: http://www.laikas.lt/lt/info/13864/daug-nuogu-su-e...
čia jei kalbant apie nuogybes
www.kalviodarbai.lt
administratorius
Man visada atrodė labai keistas tas posakis "dėl skonio nesiginčyjama". Nes paprastai kaip tik dėl skonio ir kyla aršiausi ginčai. Dėl skonio ginčyjamasi... daug, dažnai ir aršiai.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
administratorius
LPA narys
Daug, dažnai ir aršiai ginčijamasi, kai nepaisoma patarimo "Dėl skonio nesiginčijama"
Ypač, kai sąvoka "skonis" kiekvienas traktuoja savaip.
Geriausias peilis yra tas, kurį turi, kai tau jo prireikia...
administratorius
Na, ten tai buvo jumoras
O dėl apibrėžimų, lietuviška versija kiek pasenus dėl tos vietos su realybės perteikimu (menas gali ir neturėti ryšio su realybe). Man labiau patiko Oksfordo žodyno apibrėžimas:
"art 1 [mass noun] the expression or application of human creative skill and imagination, typically in a visual form such as painting or sculpture, producing works to be appreciated primarily for their beauty or emotional power"
http://oxforddictionaries.com/definition/english/a...
Mano nuomone, visas menas yra kūryba, bet ne visa kūryba yra menas. Estetika yra gebėjimas vertinti grožį, bet tai nereiškia, kad grožis visada turi būt malonus, mielas ar kitaip "šiltas".
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
administratorius
LPA narys
Manau taip pat.
Žmonijos istorijoje grožio sąvoka ir grožio idealai stipriai kito, tačiau visais laikais skiriamoji grožio savybė buvo malonus emocinis poveikis. Nes priešingybė "gražu" yra "bjauru".
Pritariu, kad menas (meno kūrinių poveikis) gali nebūti "malonus, mielas ar kitaip "šiltas"". Nes menas turi savo tikslus ir priemones. Bet grožis visada malonus. "Nemalonus grožis" - nonsensas.
Geriausias peilis yra tas, kurį turi, kai tau jo prireikia...
administratorius
Na taip, vietoj "grožis" geriau būtų tikę sakyt "menas". Meno supratimui būtinas gebėjimas suvokt grožį, bet menas gali būt ir nemalonus, ir negražus. Jei nebūtų blogų dalykų, greitai nebemokėtume įvertinti gerų.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
kaip tamstai tokis menas?
http://img.reflex.cz/static/old_reflex/2009/osobno...
А мне плевать - я агент "007", и клинок не по центре.. блин
administratorius
Trūksta konteksto. Kiekvienas meno kūrinys turi savo istoriją, kurios nežinant suprast sunku.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Na, tada reikia apibrėžti, kas tas "paprastas žmogus"???
Ir kodėl jam nėra jokio reikalo mokėti už Sebą?
Na, skonis, manau, yra įgytų ir įgimtų pojūčių, suvokimo derinys. Ar žmogus gali vertinti nelygindamas? Abejoju, nes bet kuris, mano galva, vertinimas, susijęs, daugiau ar mažiau, su tam tikra patirtim, taigi, tuo pačiu, lyginant ankstesnę patirtį su dabartine.
Amat Victoria Curam
Na bet koks žmogus, kuris nėra temos specialistas ar advanced naudotojas.
Tuo būdu "mokėti už Sebą", kaip už priemonę pjaustyti minkštas medžiagas, prasmės neturi. Yra kur kas pigesnių ir tą patį darbą atliekančių peilių. Už "Sebą moka" žmonės, kurie apart pjovimo savybių (kurios tokios pačios, kaip bet kokio normalaus S30N/S35VN peilio) dar nori tam tikros surinkimo kokybės, estetikos, patogumo eksploatuojant. Žiūrint iš racionalaus taško, paprastam žmogui, kuris nesiruošia tapti peilininku, Victorinox kaip lenktinuko, ar Moros kaip fikso per akis užteks.
Žinoma, kad gali. Tik vienus dalykus lengviau, kitus sunkiau.
Ar reikia į natas nepataikantį daininką lyginti su gerai dainuojančiu, kad pamatyti, kad jis neturi klausos? Nesiplečiant į priežastis, dėl kurių nepataikoma į natas.
Ar reikia lyginti peilį, kuris net popieriaus nepjauna su tvarkingai išgąlastu, kad pamatyti, kad jis bukas? Nesiplečiant į tai, kad reikalinga susirinkti informaciją, kas yra aštrus peilis, o ne remtis mistiniais "pakanka".
Na, čia taip pat nesutiksiu. Kad atskirt, juolab įvertinti, kas pataiko į natą, kas ne, reikia pačią elementariausią muzikinę klausą turėt. Taigi...
Amat Victoria Curam
Deja, nepalyginamai DAUGIAU žmonių perka visai ne sebas, o žymiai pigesnius peilius.
Tik kaip čia siejasi su skoniu ? Čia labiau siejasi su pajamomis.
O tai ką aš aukščiau rašiau?
Jei nesama elemetarių sugebėjimų, kuriais remiantis galima vertint, apie ką iš vis kalbėt?
"O tai ką aš aukščiau rašiau?"
Nežinau, o ką?
Amat Victoria Curam
Tai skaityt reik
, beje, tai kam aš pacitavau?
btw, jei klausos nėra, tai net palygint negalėsi
Nežinau, gal kažką man norite įrodyti?
O šiaip, stengiuosi nelyginti to, apie nieko nenusimanau.
Amat Victoria Curam
klubo narys
Loptar labai teisus.
Beje, itin keista matyti, kad kai kuriems kolegoms savoka 'menas' yra, ko ne, sinonimas savokoms estetiškas, gražus ir pan. Labai smalsu iš kur atsiranda toks keistas ir netipinis įsitikinimas.
Menas ar, tiksliau, kūryba (bus ne taip slidu, nekonkretu ir pretenzinga) anaiptol neprivalo būti estetiškas. Juolab, "gražus" konkrečiam individui, su jo konkrečia patirtim, supratimu, akipločiu ir erudicija.
Kai kuriems kolegoms menas, pretenduoajantis į MENO titulą, tiesiog privalo būti mažų mažiausiai estetiškas. "Gražiu" būti neprivalo, kadangi tau jau būtu per gilus nėrimas į subjektyvių "percepcijų" vandenyną.
The one who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on.
klubo narys
Sunkiai įsivaizduoju kažką estetiško, bet ne gražaus - juk tai praktiškai tas pats .
Iš principo, menas nieko neprivalo, toks jau jis - neįpareigotas.
Neapsitaškyti subjektyviom percepcijom kažin ar pavyks, nes be jų čia nelabai kas yra. Būtent jų dėka, kažkieno kūryba įgauna "meno" (lygiai kaip ir mYAno, teplionės etc.) statusą konkrečiai tamstai. Pagal konkrečius vertinimo kriterijus.
Aišku, galima nesigilinti - pačią meno savoką apibrėžti keliais gan abstrakčiais paaiškinimais (kaip tai padaryta žodyne), o vertinti vadovaujantis kokio pasirinkto "autoriteto" su t. mėlyna berete ir žila barzda straipsniais bei pasisakymais, ar komercine kūrėjo sėkme (t.y. daugumos nuomone). Tik, tokiu atveju, ši tema nelabai aktuali ir reikalinga.
Privalėjimo prasme, žinoma, niekas nieko niekam neprivalo (kol tai ne darbas už pinigus).
Čia iš esmės saviraiškos priemonė. Tačiau labai nesigilinant į istoriją (ar nežiūrint į tarkim užsakymus pas kompozitorių), meninkui labai svarbus feedback'as su žiūrovu. Jo reakcijos, priėmimas ar atmetimas ir pan.
Vėl gi, istoriškai žiūrint, anksčiau autorius pats eidavo į liaudį, kontaktas, reakcijos būdavo tiesioginės. Dabar tuo užsiima prodiuseriai ir kt, kas "išsuka" ir formuoja liaudies skonį (va pilnas eterinis TV apie tai)
Tačiau juk tema apie skonį (tiek autoriaus, tiek žiūrovo). Kaip ir ką autorius sugeba išreikšti per kurinį, kaip žiūrovas sugeba pamatyti kurinyje, kur kičas, kur nesamonė ir t.t.
Klasikiniai pagrindai niekur nedingo, tiesiog ar autorius sugeba įnešti kažką savo nesugriaudamas harmonijos, o žiūrovas pamatyti ....
administratorius
Kaip tai, iš kur?.. Toks buvo meno apibrėžimas (bent jau anksčiau). Menas nuo estetikos pojūčio neatsiejamas. Tai toli gražu nereiškia, kad jis turi būti linksmas/gražus/malonus. Tiesiog žmogus be estetikos pojūčio meno negali nei kurti, nei suvokti.
Tuo tarpu gal reiktų patikslint ir termino "estetika" apibrėžimą, nes nujaučiu, kad ir tai visi čia suvokia skirtingai.
Tuo labiau nepritariu, kad galima pakaitomis naudoti terminus "menas" ir "kūryba". Toli gražu ne visa kūryba yra menas.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
klubo narys
Nesutinku, nebuvo niekada. Net apsiribojant "menu"praėjusiu laiko išbandymą ir taip pasiekusį nūdieną. Galim aptarti Bosch'o tapybą tuometiniam kontekste, ar, pvz, Steven Katzman fotografijas šiuolaikiniame.
Greičiausiai, kad taip.
Anaiptol ne pakaitomis. Be abejo, ne visa kūryba yra menas. Norėjau pasakyti, kad savoka "menas" niekada nėra absoliuti. Tai kažkas asmeniško ir subjektyvaus. "Menas" - tai daugiau būsena sukelta subjektui reiškinio, nei pats ją sukėlęs reiškinys (pvz. kitam subjektui sukelta būsena bus kardinaliai priešinga ir tai normalu). Vienam menas, kitam šū*as, ir ginčytis čia beprasmiška - viskas atsiremia į aukščiau paminėtus patirtį, akiplotį, erudiciją, etc. Būtent dėl to, stengiuosi šio žodžio vengti, paprastai, jį keičiu kūryba. Taip.. tiksliau ir saugiau.
administratorius
Nori pasakyt, kad tose fotografijose nėra estetikos? Nes man atrodo, kad tikrai yra.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
klubo narys
Aš nenoriu. Bet savo laiku tokių norinčių netrūko - klykė iki konvulsijų, kumštukais mojavo ir parodas masiškai uždarinėjo.
© "Viskas galvoj"
administratorius
Tai vėlgi, viskas atsiremia į estetiką: žmonės tame nematė estetikos, tai nematė ir meno. Ir klykė, ir parodas uždarinėjo. Estetika menui būtina, kaip ir meno supratimui būtinas estetikos pojūtis.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
administratorius
LPA narys
Kaip tai apibrėžta DLKŽ:
mẽn‖as (4, 2)
1. kūrybinis tikrovės perteikimas vaizdais: Antikinis, klasikinis, modernusis m. Realistinis, abstraktusis m. Muzika yra garsų m. ~o metodai. ~o mokykla.
2. meistriškas mokėjimas: Kalbėjimo m. M. vadovauti
kūrýba (1)
1. kuriamasis darbas, kūrimas: Meninė, techninė k.
2. kas sukurta: Donelaičio k. Tautosaka yra liaudies k.
estètika (1)
1. mokslas apie grožį, meną; grožio teorija.
2. ko nors grožis, meniškumas
Geriausias peilis yra tas, kurį turi, kai tau jo prireikia...
Labai teisingas pastebėjimas
Menas apskritai skirtas provokuoti žiūrovą (klausytoją) pajausti emocijas (ar kurias norėjo perteikti autorius, ar kurias sukels autoriaus išraiškos priemonė). Tarkim aštri socialinė reklama.
Galima sudėti kelias meno rūšis, kad padidinti emocinį imlumą, tarkim muzika kine.